
Ekskluzivni intervju sa Jovanom Paunovićem, affiliate menadžerom za Maxbet
Industrija sportskog klađenja u Srbiji se neprekidno razvija, a konkurencija je sve veća. Kako bi nam približio trenutne trendove i izazove na tržištu, razgovarali smo sa Jovanom Paunović, affiliate menadžerom za Maxbet. U nastavku saznajte njegove uvide u trenutno stanje i budućnost industrije.
Koji su glavni trendovi koje trenutno primećujete na srpskom tržištu sportskog klađenja?
Jovan Paunović: Glavni trend koji primećujem je da su operateri sve više kreativni što se tiče kreiranje ponuda za igrače, što je odlično, samo treba voditi računa da ponuda ne bude previše komplikovana.
Da li postoji nešto što srpske igrače čini jedinstvenim u poređenju sa drugim tržištima?
Jovan Paunović: Mislim da igrače na našem tržištu izdvaja specifična posvećenost klubovima i emocije koje igrači ulažu tokom svog klađenja.
Nakon ovoga pitali smo Jovana o budućim promenama koje mogu promeniti industriju
Da li postoje skorije ili potencijalne buduće regulative koje mogu uticati na industriju?
Jovan Paunović: Skorašnje ponude koje se odnose na retail biznis sigurno utiču, ali potencijalne promene koje se tiču oglašavanja u našoj industriji će stvarno doneti ozbiljne promene u poslovanju.
Koliko je mobilno klađenje važno za srpske korisnike i kako se poredi sa klađenjem u poslovnicama?
Jovan Paunović: Mobilno klađenje je ogroman faktor. Isto tako, klađenje na uplatnim mestima je bitan faktor u svakodnevnom funkcionisanju naših igrača. Mi smo ponosni na naše lokacije i uplatna mesta, jer se igrači osećaju kao kod kuće. Mobilno klađenje, iako mnogo dostupnije i brže, ne može da zameni osećaj koji igrači imaju dok su u našim lokalima.
A zatim smo se osvrnuli malo i na operatere koji nam dolaze iz inostranstva…
Kakvu ulogu igraju međunarodni operateri na lokalnom tržištu?
Jovan Paunović: Mislim da strane kladionice ulažu velike napore da se probiju na našem tržištu. Smatram da nikada neće moći da se dovoljno probiju na našem tržištu samo kroz online. Naši igrači su navikli na kvalitet koji im mi pružamo u online-u i retail-u. Bez prisutnosti u retail biznisu, mislim da konkurencija nema šanse.
Kako vidite konkurenciju između domaćih i globalnih brendova?
Jovan Paunović: Smatram da konkurencije svakako ima, ali sumnjam da će moći da se približe domaćim brendovima, samo zbog toga što mi imamo jaku prisutnost u retail biznisu.
Na kraju smo dotakli i teme izazova sa kojima se kladionice susreću…
Koji su najveći izazovi sa kojima se operateri suočavaju pri ulasku na srpsko tržište?
Jovan Paunović: Osim regulatornih izazova, mislim da je najveći izazov to što nemaju prisutnost u retail biznisu. Takođe mislim da je jedan od izazova poverenje koje moraju da ostvare među našim igračima.
Na osnovu ovog razgovora jasno je da je srpsko tržište sportskog klađenja specifično i da ima svoje jedinstvene izazove i prilike. Jovan Paunović nam je približio ključne faktore koji oblikuju industriju, kao i razloge zbog kojih domaći operateri imaju značajnu prednost. S obzirom na trenutne trendove, možemo očekivati dalji razvoj kako u online, tako i u retail segmentu klađenja.